tirsdag 25. august 2009

NANNY



I dag har jeg passet tanteungene mine noen timer, og det er alltid en eller annen utfordring når man har små barn med seg ut i butikker eller hvor det måtte være.
Siden mammaen skulle bort, tenkte jeg å ta dem med meg i en såkalt "lekebutikk/saker-og-ting-butikk".
Utfordring 1:Vi rekker akkurat å komme inn døra når jenta på 5 år sier hun må på do! (merkelig, husker dattera mi da hun var liten/mindre, vi visste hvor alle doene var i hele tettstedet) Da var det å finne noen som kunne hjelpe oss, og da måtte vi ned i kjelleren!
Utfordring 2: I samme kjeller var det lekebutikk! GOSH! Og det var ikke måte på hva dem skulle ha. Og du må ikke tro det var de billigste leken de ville ha nei. Barbie-dukker til 4-700 kroner (gulp, er snill tante men jeg har visse grenser jeg også, og i hvertfall siden jenta fyller år på søndag), og togbaner med diverse bommer, svinger, bruer og ikke minst alle togene til gutten på 3 år. - Det vi endte opp med var såpebobler (lær av trikset folkens, slår aldri feil å tilby det) og en bitteliten skrivebok til dem hver. Var så fornøyde atte.
Utfordring 3: Så var det tid for tante sin "shopping", i første etasje fantes det scrapping-ting! WOW. Ble helt bergtatt og begynte å kikke rundt meg for å bestemme hva jeg skulle ha........ Jøran har "bommelom", gjort i buksa, bæsja, you name it, og det lukta ILLE!!!! Ut av butikken og inn i bilen og hjem, kunne jo ikke traske rundt i butikken med den stinkbomba spankulerende mellom hyllene.... For all del... har da litt medlidenhet for medmenneskene mine.......
Enda på visa ble en kjedelig ettermiddag i hagen hjemme, med et forferdelig søl med det helv.......s såpeboble-klinet...... og krangling fordi Karianne hadde igjen såpe, mens Jøran tømte ut sin hele 4 ganger (over seg selv og søstera) og ville ha søstera sin....... Og her og nå trekker jeg tilbake det jeg sa om at såpebobler var er sikkert ess i ermet.... sorry.... bare søl, klin, sutring, lugging og slåssing om 5 ml såpevann.
God natt ønskes dere fra " Nanny from Hell"

1 kommentar:

  1. Kan kjenne meg igjen her,ja :o)Plutselig var jeg der igjen...med ungene i rette alderen til å holde en stakkar i løpestrengen! En kollega sa en gang at morskjærligheten er størst når barna sover.....he,he; kanskje gjelder det for tante også???:o))
    Ha en flott morgendag!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett