lørdag 29. mai 2010

Sommeren nærmer seg


Sommeren nærmer seg, og jeg lengter etter sol og varme. Siden det ser ut til at den uteblir enda en stund, får man nyte uteplanter og godt selskap så godt det lar seg gjøre.
I går hadde jeg symøte, eller, symøte og symøte, er vel ikke veldig mye vi syr på møtene, men hyggelig selskap var det i alle tilfeller.(pssst: Disse stemorsblomstene i melkspannene skal byttes ut bare det blir litt varmere i været, ble litt tamt......)

Vi er en jentegjeng på 5 stk som møtes en gang i måneden og spiser god mat med godt drikke til og ler og skravler alt vi kan.
Heldigvis var det oppholdsvær en stund i går slik at vi fint kunne sitte ute på verandaen, med pledd!
Grillmat er god mat og jeg serverte grillspyd med tilbehør, mmmmmmmmmm deilig.


Etterpå løste vi mange verdensproblemer med vin innabords og mange gode gamle historier ble fortalt på de vittigste måter.
F.eks: Før jul dro den ene av oss i gang "Rakfisk-lag" og dette ble så vellykket at dette skal vi fortsette med. Det var vel i utgangspunktet ikke veldig mange av oss som helt hadde SMAKT rakfisk før, men vi var villige til å prøve. Jeg for min del liker smaken veldig godt, men vertinnen denne vinterkvelden er VELDIG skeptisk til typen fisk og sier mens hun har alle øyne rettet mot seg (og ett par-tre glass Aquavitt innaskjærs) at: "Jeg kan godt skjønne bibelhistorien om Jesus som mettet så og så mange menesker med 2 fisker. Det MÅ jo ha vært rakfisk han serverte...... for detta var neimen ikke mye godt!" Hihihi

Det er alltid koselig med venninnekvelder selv om dagen derpå blir så som så etter at sistemann tuslet hjem rett før 03:00! Men vi vi lærer aldri og gjør det om igjen og om igjen hver måned, for man har da vett på å kose seg vet man, og takk for det.

Ønsker dere en riktig god helg og takker masse for koselige kommentarer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar