mandag 24. august 2009

Høstens "lunefulle" kvelder og ideer




Og så kom høsten da. Fortere enn jeg hadde håpet faktisk. Det har regnet stort sett siden jeg gikk ut i ferie for 7 uker siden ( er så godt som ferdig med ferien nå altså) og it`s killing me!!!!
Jeg elsker sol, og lange kvelder, men jeg tror dem gikk meg hus forbi!
I helgen begynte naboene å trøske, og "kønn-tørka" suser snart hele døgnet. Det er høst, åkke jeg vil eller ikke!
Og så må jeg komme med en tilståelse: Liker høsten også veit du.... eplene modner, tror jeg har hele 20 stk på 3 trær (som ikke ser ut i måneskinn, trærne altså),



klar skarp luft som smyger seg ned i nakken (pass deg for trekken pleier bestemora mi å si, hi hi hi), varme i ovnen og tente lys rundt om i huset, -og så begynner jeg å tenke på julegaver. JULEGAVER JA!!! Herregud. I år som i fjor har jeg tenkt å lage mange julegaver, i fjor ble det ikke noe av, og kjenner jeg lusa på gangen, blir det vel hypershopping de siste dagene før jul i år også.
Er så lei kjøpegaver, og ønsker å lage noe som er noe spesielt til alle de små nusselige niesene mine, og venninnene mine og min datters venninner. (nevøene mine blir vel "KJEMPEGLADE" hvis dem får noe hjemmelaget tenker jeg. DAAH (som dattera mi pleier si om noe dumt).
Men, -det er lenge til jul, og det er mye jeg skal igjennom før den slår inn.
Jeg skal som pkt 1 ha nye gardiner i kjøkkenet mitt, og det er ingen enkel sak. Ikke fordi jeg er sær (ok, litt da), men har så forferdelig dumme mål på vinduene! bare se her:
Finner ikke ferdig kjøpte fag til dette her. Så nå må jeg være litt kreativ her. (er glad for tips:))
Ønsker meg noe i lysebrunt eller mørk beige (er ikke det det samma nesten da?) som gjør kjøkkenet lunt og koselig, og som jeg kan ha i juletiden også.
Tipper jeg tar noen runder på div nettbutikker og ser etter kapper jeg kan endre litt på eller noe..... vinduet og døra på bildet over her er egentlig det største problemet. Blir liksom ikke fint der noen gang, og særlig ikke når en ser rotet som står på utsiden.... Eller rot og rot. "gubben" i huset synes det er skrot og rot, men der står vårdrømmen min: Den berømmelig slagbenken jeg ønska meg så.... Nå er`n kommet til gards og skal "bare" males og settes inn! Glær mæ!
Det neste prosjektet mitt ser du på veggen på samme bilde. Jeg skal på loppis eller i et gammelt nedlagt hus å finne slitte gamle vinduer jeg kan sette inn i hullet der.... DET blir vel fint?
Nei nå spora jeg visst helt av her....

Høsten ja. En deilig tid, og må innrømme at når den har vart ei stund lengter jeg til vinteren...... og så til våren... osv......Er noe med meg som nordmann og 4 årstider gitt.
Jeg er kjempelykkelig over å få tips om julegaver jeg kan lage. Jeg klarer faktisk, tro det eller ei, å strikke små saker og ting, Luer, vesker, sokker, votter mm så har dere noen fine og nusselige oppskrifter; send them to me! Sy er jeg dårlig på gitt,(har lært meg Hardangersøm, men det er vel ikke noe for små søte jenter) men mottar gjerne andre tips også....
Ha en flott mørk og lun høstkveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar