tirsdag 11. august 2009

Sol av Isfolket.

For mange år siden leste jeg Sagaen om isfolket på en sommer. Skummel, spennende og fengende serie. Og for første gang ble det satt opp stykke på Fagernes i fjor. Dessverre fikk jeg aldri tulla meg dit, men i år reiste jeg og Hilde for å få med oss forestillingen! Gjett om det var verdt turen!!!!!! Den stemningen de klarte å få frem, DE flotte skuespillerne, Jisuss, ble helt betatt der vi satt. Heidi Ruud Ellinsen tror jeg må være en av de beste skuespillerne jeg kan tenke meg! Så energisk og så inne i rollen. Det var nesten som å lese bøkene på ny! Makan skal en leite lenge etter!
Første del av forestillingen hadde vi bra vær, opphold og slettes ikke kaldt. I andre del av forestillingen begynte det å regne (mildt sagt), men det forsterket bare hele inntrykket. De ga 100% hele veien! Ære være....

(vi har forøvrig funnet ut at vi må lese sagaen på nytt

Hannas figur var så ekte! Og Silje og Tengel framstod akkurat slik en forestilte seg i bøkene!
Gjennom forestillingen var det en forteller som sang ut hendelsene, eller sang og sang, Hun stevet og makan til stemning hun skapte har jeg ikke vært borti før. Herlig hele greia.
Anbefaler ALLE om å ta turen til Fagernes neste år! Kanskje det er langt for noen å reise men ta det som en weekendtur og ta inn på nydelige Fagernes Quality hotell. Er absolutt verdt å ta turen for.
Så neste år pakker vi for hele helgen (sjøl om jeg ikke bor mer enn 2 timers kjøring unna) og samler en gjeng for å bli bergtatt igjen.! (må også nevne alle amatørskuespillerne som gjorde en fenomenal jobb!)
Bli med til neste år davel!
Ha en nydelig solskinnsdag, det skal jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar