tirsdag 11. august 2009

Stua mi

Stua mi har mange forskjellige stiler, men jeg prøver å holde den i samme nyanse hele veien. Gammelt og nytt om hverandre. Og mer gammelt skal det bli.
Møtte en slektning her om dagen og hans spørsmål passet meg (men ikke mannen i huset) utmerket, det lød: Du veit ikke om noen som er glad i gamle ting? Har masse jeg skal bli kvitt skjønner du! Hvem kastet seg fram og svarte da? Jepsi pepsi, det var meg!!!
Det beste med hele "framsyninga" hjemme hos denne mannen og kona var i grunnen slagbenken han hadde!!!!! HERREGUUUUD, er jo sånn jeg har ønska meg jo!! Prisen gadd jeg egentlig ikke å diskutere med han,; 500 blanke kr. Jeg ropte nesten SOLGT før han var ferdig med setningen!
500!!!!! Får det ikke billigere altså.
Jeg har egentlig ikke plass til den, så nå må jeg kvitte meg med benken jeg ikke har malt ferdig enda så jeg får plass til vidunderet mitt i kjøkkenkroken min! Gleder meg stort. (bildet av benken min kommer bare den blir ferdig malt/luta eller hva jeg nå finner på med den)
Men i allefall:
Sånn ser den ene delen av stua mi ut, og trives igrunnen med den slik den er. Noen småting må pøntast på, men det får vi ta en anna gang.

Lysestaken i taket har jeg egentlig litt lyst til å lakke hvit, men er redd det vil bli for sterilt, og dessuten er dette en av de siste julegavene jeg fikk av mamma før hun døde, så den er litt fredet.
Og når jeg nå sitter her å ser på bildet oppdager jeg noe som jeg ikke har tenkt noe over: Jeg har en forferdelig stygg veggblomsterpotte (amoramica) på veggen! DEN må jeg få bytta ut. takk og pris blir den litt gjemt under blomsten, men lell a gut.

Her et bilde som henger i den andre delen av stua som dattera mi vant på skolen. Dette er laget av Anne Kjersti Reinsby som er svært kreativ og fingernem. Flott bilde som jeg er blitt veldig glad i.

Panelet på veggen er jeg klempeglad i, den er fra 1967 og det er mange hakk og sår i den men synes den er råflott. den skal jeg aldri bytte ut! Mens i sofa-delen av stua er det gammel tapet som er malt over 3-4 ganger. Der må jeg få gjort noe. Ønsker meg litt sånn "Peppes Pizza"-stil der, Dæ hadde vøri noe dæ, som vi sier her på Toten. Men gubben er nok lei alt det jeg finner på, maling holdern seg langt unna, uheldigvis, men han kan godt gjøre mye anna rart. ting kan ta tid, men det får jeg tåle.....

Sleep well og takk for at du tittet innom:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar